We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankoop en begrijpen dat retourneren soms nodig is. U kunt uw aankoop retourneren voor een volledige terugbetaling, tegoedbon of een omruiling. Lees ons retourbeleid zorgvuldig door voor een soepel en efficiënt proces.
Retourneren
U heeft het recht om elk product dat u bij Demora heeft gekocht binnen 14 dagen na de leverdatum te retourneren. Het product moet ongebruikt zijn, in de originele verpakking zitten en in dezelfde staat verkeren als waarin u het heeft ontvangen.
Een retourzending initiëren:
Om een retourzending te initiëren, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@Demora.com
Geef uw bestelnummer, een gedetailleerde reden voor de retourzending en eventuele ondersteunende afbeeldingen door, indien van toepassing.
Retourkosten:
Klanten zijn verantwoordelijk voor de retourkosten, tenzij de retourzending het gevolg is van een fout van onze kant of als het product defect/verkeerd blijkt te zijn (variant). Houd er rekening mee dat vertragingen in de verzending als gevolg van douaneafhandeling, waar wij geen invloed op hebben, niet als geldige reden voor een retourzending worden beschouwd.
Retourmachtiging:
Zodra uw retouraanvraag is goedgekeurd, ontvangt u een link om uw retourmachtigingsnummer (RA) te verwerken en instructies over hoe u de retourzending kunt afhandelen.
Demora is wereldwijd actief en in bepaalde gevallen kunnen we mogelijk geen retourlabel verstrekken voor de retourzending. U ontvangt desalniettemin een label met retourinstructies.
Mocht uw pakket beschadigd, defect of met een verkeerde variant aankomen, dan vergoeden wij de retourkosten. U ontvangt een vouchercode die u tijdens het retourproces kunt gebruiken. Voor andere retourredenen die hierboven niet zijn vermeld, zijn de retourkosten echter voor uw rekening. Wij raden u aan het artikel op een traceerbare manier te retourneren.
Retourkosten:
Klanten zijn verantwoordelijk voor de retourkosten, tenzij de retourzending het gevolg is van een fout van onze kant of als het product defect/verkeerd blijkt te zijn (variant). Houd er rekening mee dat vertragingen in de verzending, die buiten onze controle vallen, niet worden beschouwd als geldige redenen voor een retourzending.
Retourzendingen met problemen: schade/verkeerde variant
Producten die onjuist, defect of beschadigd zijn tijdens het transport, komen in aanmerking voor retournering. Het artikel moet in de originele, ongebruikte staat en verpakking zitten. Na beoordeling van uw verzoek sturen we u een retourmachtigingsnummer (RA) en instructies voor de retourprocedure. Zorg ervoor dat u de retourzending binnen 14 dagen na ontvangst van het RA-nummer verzendt.
Na ontvangst van het geretourneerde product zal ons team het inspecteren op geschiktheid. Als de retourzending wordt goedgekeurd, zullen we het vervangen of een terugbetaling uitvoeren, afhankelijk van uw voorkeur.
Ruilverzoek
Ruilen is alleen mogelijk binnen de aangegeven retourtermijn, doorgaans binnen 14 dagen na de leverdatum. Zorg ervoor dat het product goed verpakt is om beschadiging tijdens transport te voorkomen. We bieden alleen ruilen aan voor producten van gelijke waarde. Als het te ruilen artikel een andere waarde heeft, is de klant verantwoordelijk voor het prijsverschil. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant.
Retouruitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen
Alle retourzendingen moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:
Ongebruikt: Artikelen moeten in originele staat blijven. We kunnen geen retouren verwerken voor artikelen die gebruikt zijn.
Schadevrije vereiste: Producten mogen geen tekenen van schade vertonen, tenzij ze in beschadigde staat zijn ontvangen.
Speciale uitzondering: In specifieke gevallen kunnen we ervoor kiezen om een vervangend artikel naar u te sturen zonder dat u het originele artikel hoeft te retourneren. Mocht u niet tevreden zijn met het vervangende artikel, dan moeten zowel het originele als het vervangende artikel worden geretourneerd om in aanmerking te komen voor restitutie. Houd er rekening mee dat dit een eenmalige uitzondering is en dat eventuele volgende vervangende artikelen alleen worden verstrekt na retournering van de artikelen.
Herinvoerkosten:
Voor alle retouren geldt een herinvoervergoeding van 15%. Deze vergoeding is bedoeld om de kosten te dekken die gepaard gaan met het verwerken van retouren, het aanvullen van de voorraad en eventuele waardevermindering van de geretourneerde artikelen.
Voorwaarden voor vrijstelling:
Onder bepaalde omstandigheden kunnen herstockeringskosten worden kwijtgescholden, zoals:
- Het ontvangen artikel is defect of beschadigd bij aankomst.
- Het verkeerde artikel is verzonden en er is geen vervanging beschikbaar.
Verzoeken om vrijstelling worden per geval beoordeeld.
Wijzigingen in het retourbeleid:
Demora behoudt zich het recht voor om dit retourbeleid te allen tijde te wijzigen of bij te werken. Wijzigingen worden onmiddellijk van kracht na publicatie op onze website.
Als u vragen of opmerkingen heeft over ons retourbeleid, neem dan contact op met onze klantenservice via info@Demora.com.